atU2.com: U2 Fan Survey 2012 - First Set of Results Posted
Není to tak dávno, co jsem Vás vyzýval, abyste se zúčastnili zajímavé ankety, kterou pořádala stránka atU2.com (KLIK). Na jejich stránce se nyní objevily první předběžné informace.
Ankety se zúčastnilo 3530 fans ze 79 zemí (jsem moc zvědavý, jak je na tom naše ČR)! Jaký by tedy měl být typický fanda irského kvarteta? Měl by mít přes třicet, neposlouchá jejich hudbu už každý den, jak to dělal dřív, měl by mít rád Coldplay, sbírat věci s U2-tématikou a sem tam si koupí něco s označením RED...je tu někdo takový?
Navzdory usilí U2 jejich fanouškovská základna stárne! Ačkoliv U2 a jejich manažer Pail McGuinness mluvili o snaze získat si mladé publikum, podle ankety se zdá, že se jim to nedaří. Zatímco v roce 2010 bylo 34% fans pod hranicí 30 let, v tomto roce to bylo 27%.
Méně poslechu hudby U2. Počet fanoušků, kteří poslouchají U2 každý den se oproti roku 2010 (kdy to bylo 41%) snížil na 35%. Je to ale spůsobeno pravděpodobně tím, že jsou fanoušci po tour "přejůtuovaní". Já si svou pravidelnou denní dávku U2 přesto neodpustím!
Coldplay is number two. Stejně jako v roce 2010 je Coldplay kapelou pojmenovanou jako "next favorite artist". V roce 2012 (8,2 %) byla jejich podpora dokonce vyšší, než v roce 2010 (7,7 %). Já teda dával hlas německým Rammstein!
Fanoušci jako vášniví sběratelé? Skoro 72 % fanoušků prohlašuje, že sbírá věci s tématikou U2 - to je oproti roku 2010 nárůst o tři procenta! Pokud se jedná o sbírání nahrávek koncertů U2, tak 5% fanoušků jich má více, než 500! Je mezi nimi i někdo z čtenářů U2czech.blog.cz??
(RED) vítězí nad Edun. Více než 45 % fanoušků si v životě koupilo nějaký produkt RED (to v dnešní době není zase takový problém, když vezmeme v potaz, že produkty RED jsou mnohem více konzumního charakteru, než EDUNy). EDUN si obstaralo jen 14% dotázaných.
Komentáře
Okomentovat