DPA: hudební blockbustery vymírají!
Miliony fanoušků cestují na koncerty kultovní skupiny U2. Podle expertů ale takové megahvězdy (schopné vyprodávat previdelně stadiony) už vymírají. "Hudební branže se atomizuje stále více. Dá se říci, že každý posluchač má svého vlastního umělce," říká vedoucí mannheimské Pop-Akademie Udo Dahmen v rozhovoru pro Deutsche Presse Agentur (DPA) u příležitosti ukončení berlínského veletrhu Popkomm. Také různé hudební směry kouskují fanoušky do různých skupin a podskupin.
"Za toto jsou zodpovědné i sociální sítě na internetu," řekl Dahmen. Pomocí internetu si může každý fanoušek najít pro sebe vyhovujícího umělce. Vedle nezákonného stahování je toto jeden z největších problémů hudebního průmyslu. Rockových skupin, jejichž koncerty navštěvují lidé v rozmezí 15 až 75 let, už moc není.
"U2 jsou obchodní značka jako je třeba Daimler", řekl Dahmen a pojmenoval čtyři důvody: hudební kvalita vyzkoušená časem; dobré texty; profesionalita; uvěřitelné poselství (opravdu uvěřitelné? - pozn. U2czech.blog.cz). Svým bojem za země třetího světa se zpěvák Bono dotýká důležitých politických témat. A taková témata zajímají i mladší generaci - tak se U2 podařilo získat i mladší fanoušky.
U většiny hudebních skupin tvořily dříve CD jediný zisk; turné sloužilo jako reklama. To se ale zásadně změnilo. "Hudební nosiče jsou reklamou na koncerty," dodává Dahmen.
"Za toto jsou zodpovědné i sociální sítě na internetu," řekl Dahmen. Pomocí internetu si může každý fanoušek najít pro sebe vyhovujícího umělce. Vedle nezákonného stahování je toto jeden z největších problémů hudebního průmyslu. Rockových skupin, jejichž koncerty navštěvují lidé v rozmezí 15 až 75 let, už moc není.
"U2 jsou obchodní značka jako je třeba Daimler", řekl Dahmen a pojmenoval čtyři důvody: hudební kvalita vyzkoušená časem; dobré texty; profesionalita; uvěřitelné poselství (opravdu uvěřitelné? - pozn. U2czech.blog.cz). Svým bojem za země třetího světa se zpěvák Bono dotýká důležitých politických témat. A taková témata zajímají i mladší generaci - tak se U2 podařilo získat i mladší fanoušky.
U většiny hudebních skupin tvořily dříve CD jediný zisk; turné sloužilo jako reklama. To se ale zásadně změnilo. "Hudební nosiče jsou reklamou na koncerty," dodává Dahmen.
Komentáře
Okomentovat